تاریخی ترین 13 آبان، از راه رسید! ( اخبار و ویدئوهای لحظه به لحظه )

10:18 صبح:
دانشجویان دانشگاه تهران لحظاتی پیش حرکت خود از درب دانشگاه به سمت محل راهپیمایی را آغاز کردند.
به گزارش خبرنگار موج سبز آزادی، دقایقی پیش خیل دانشجویان دانشگاه تهران با شعار مرگ بر دیکتاتور دانشگاه را به سمت محل راهپیمایی ترک کردند. به گفته شاهدان عینی، درگیری‌های مختصری در گوشه‌ و کنار حرکت دانشجویان دیده شد. اخبار تکمیلی متعاقبا اعلام خواهد شد.
----------------------------------------------
١٠:٢٤ صبح:
اجتماع حامیان جنبش سبز در میدان هفت‌تیر
در دقایق ابتدایی آغاز مراسم 13آبان برخوردهای پرداکنده‌ای از سوی نیروهای انتظامی و امنیتی حاضر در میدان هفت‌تیر با حامیان جنبش سبز صورت گرفت.
به گزارش پایگاه خبری فراکسیون خط امام(ره)مجلس«پارلمان‌نیوز»، در حالی که لحظه به لحظه بر تعداد مردم حامی جنبش سبز در میدان هفت‌تیر و خیابان‌های اطراف اضافه می‌شود نیروهای انتظامی و امنیتی حاضر در محل چندین بار اقدام به شلیک گاز اشک‌آور و تیرهوایی کرده‌اند اما خوشبختانه تا این لحظه درگیری فیزیکی خوشبختانه رخ نداده و تلاش نیروهای حاضر بیشتر برای پراکنده کردن مردم است.
مردم حاضر نیز شعارهایی همچون کروبی زنده باد، موسوی پاینده باد؛ یاحسین میرحسین در انتظار استقبال از مهدی کروبی به سر می‌برند.گفتنی است، مسیر حرکت جامیان جنبش سبز به سمت لانه جاسوسی است. حداد عادل از حامیان احمدی‌نژاد و از منتقدان جدی میرحسین و حامیانش نیز سخنران این مراسم است.
----------------------------------------------

10:46 صبح:
ضرب و شتم مردم توسط کودتاگران در میدان هفت و تیر و حوالی دانشگاه تهران
گزارش‌های واصله به موج آزادی حاکی از ضرب و شتم شدید مردم در حوالی دانشگاه تهران و میدان هفت و تیر به دست نیروهای کودتاچی دارد.
به گزارش موج سبز آزادی، شاهدان عینی می‌گویند راهپیمایانی که از سمت دانشگاه تهران به سمت میدان هفت تیر در حرکتند به شدت مورد سرکوب پلیس‌های ضدشورش قرار گرفته‌اند. کودتاچیان با گاز اشک‌اور و باتوم به ضرب و شتم مردم مشغولند. گزارش‌های تکمیلی متعاقبا اعلام خواهد شد.
----------------------------------------------
11:10 صبح:
شیخ مهدی کروبی به جمع راهپیمایان پیوست
شیخ مهدی کروبی، رهبر شجاع جنبش سبز به جمع راهپیمایان در میدان هفت تیر پیوست. به گزارش خبرنگار موج سبز آزادی، مهدی کروبی لحظاتی پیش در میدان هفتم تیر از ماشین پیاده شد و به در مسیر میدان هفت تیر با سیل راهپیمایان در حرکت است. راهپیمایان با شعارهای کروبی-کروبی حمایتت می‌کنیم از رهبر غیور خود استقبال کردند. جمعیت سبزها لحظه به لحظه در حال افزایش است. به گزارش خبرنگار موج سبز آزادی از میدان هفت تیر، پلیس‌های ضد شورش به سمت مردم شلیک کرده‌اند. مردم با سر و صورت خونی به خانه‌های مسکونی کوچه‌های هفت‌تیر و پل کریم‌خان پناه برده‌اند.
----------------------------------------------
11:52 صبح:
رویترز: درگیری حامیان موسوی با نیروهای امنیتی
به گزارش رویترز نیروهای‌ امنیتی به سمت مردمی که "مرگ بردیکتاتور" و "الله اکبر" میگویند گاز اشک آور پرتاب کردند. درگیریها همچنان ادامه دارد، پلیس و بسیج قصد پراکنده کردن مردم را دارند.
منبع: رویترز
----------------------------------------------
12:02 ظهر:
بسته شدن ایستگاه های مترو نزدیک به محل برگزاری مراسم
برخی خبرگزاری ها به نقل از شاهدان عینی از حضور شماری از مخالفان دولت در برخی نقاط تهران و اقدام آنان برای راهپیمایی به سوی سفارت سابق خبر داده اند. برخی از گزارش ها حاکی از حضور ماموران امنیتی دولت در مسیرهای منتهی به سفارت سابق آمریکا و برخوردهای محدودی بین آنان و تظاهرکنندگان مخالف است اما هنوز جزئیات بیشتری در دست نیست.
اخبار دیگری نیز در مورد بسته شدن ایستگاه های مترو نزدیک به محل برگزاری مراسم و راهپیمایی های مخالفان دولت در مسیرهای تعیین شده، از جمله از دانشگاه تهران به سوی محل سفارت سابق آمریکا، مخابره شده اما امکان تایید قطعی این خبرها وجود نداشته است.
منبع: بی بی سی
----------------------------------------------
12:30 ظهر:
گاردین: اعتراضات جدید در ایران!
به گزارش گاردین با وجود تهدیدات نیروهای امنیتی، امروز بار دیگر جنبش اعتراضی ایران به خیابان ها ریختند. (سایت گاردین اخبار لحظه ای ارائه می دهد)
ویدئوی جدید از میدان هفت تیر:

----------------------------------------------
12:50 ظهر:
ضرب و شتم مهدی کروبی توسط ارذل و اوباش و مزدوران ولایت فقیه!
مهدی کروبی توسط ارذل و اوباش حامی کودتا در راهپیمایی 13 آبان مورد ضرب و شتم قرار گرفته است. به گزارش موج سبز آزادی، اخبار دریافتی حاکی از آن است که وی پس از این درگیری شدید، با همراهی محافظان خود از آن منطقه خارج شده است.
----------------------------------------------

1:51 ظهر:
ای بی سی نیوز: تیراندازی پلیس به معترضان!
به گزارش ای بی سی نیروهای پلیس با معترضان به نتایج انتخابات که به مناسبت 13 آبان ماه در خیابان ها جمع شده بودند درگیر شد.
منبع: ای بی سی نیوز

----------------------------------------------


2:01 ظهر:
پرتاب مستقیم گاز اشک آور به سمت کروبی!
محمد تقی کروبی، فرزند مهدی کروبی، در گفت‌وگو با رادیوفردا از حمله نیروهای انتظامی و حکومتی و شلیک مستقیم گلوله گاز اشک‌آور به پدرش در راهپیمایی ۱۳ آبان خبر داد و مسئولیت هرگونه اتفاق برای این نامزد معترض انتخابات را به عهده مقامات جمهوری اسلامی دانست.

محمد تقی کروبی گفت: «آقای کروبی مطابق با وعده‌ای که به مردم داده بود، در راهپیمایی روز ۱۳ آبان حضور یافت و به سمت میدان هفت تیر حرکت کرد، اما متاسفانه نیروی انتظامی و بخش‌هایی از نیروهایی که در آنجا حضور داشتند مانع رفتن وی به میدان هفت تیر شدند و درگیری‌هایی نیز صورت گرفت.»
محمد تقی کروبی اظهار داشت در نتیجه هجوم نیروهای حکومتی «دو محافظ آقای کروبی و شماری از مردم نیز زخمی شده‌اند». فرزند مهدی کروبی همچنین گفت که نیروی انتظامی «به صورت مستقیم به سوی آقای کروبی و اطرافیان وی گلوله گاز اشک‌آور شلیک کرده است» که یکی از محافظان وی بر اثر اصابت گلوله گاز اشک‌آور زخمی شده و به بیمارستان منتقل شد.»...
منبع: رادیو فردا

----------------------------------------------

2:14 ظهر:
جدید‌ترین ویدئوهای منتشر شده تا دقایقی پیش:



دانلود







حملهٔ وحشیانهٔ گارد ویژه به مردم


دانلود




دانلود





دانلود




دانلود



حملهٔ گارد ویژه و پناه بردن مردم به خانه ها



دانلود





دانلود



دانلود


تظاهرات رشت ۱۳ آبان


دانلود

----------------------------------------------


4:33 بعد از ظهر:
گزارش فرانسه 24 از حضور باشکوه سبزها در روز 13 آبان


----------------------------------------------


5:53 بعد از ظهر:
ویدئوی حضور مهدی کروبی در میان سبزها


هیچ نظری موجود نیست: