رئیس جمهور میرحسین موسوی 13 آبان را در حصر گذراند!


ممانعت از خروج میرحسین موسوی از فرهنگستان هنر
بنا بر اطلاعی که از محدوده فرهنگستان هنر واقع در خیابان طالقانی کسب شده است، تمامی موبایل های این منطقه و نیز اینترنت این محل از صبح قطع شد. همچنین صبح امروز دهها موتور سوار با لباس شخصی و تجهیزات کامل در مقابل هر دو در فرهنگستان هنر تجمع کرده و با همراهی یگان ویژه به شعار علیه موسوی پرداختند.
در همین حال متاسفانه گروهی از لباس شخصی ها به داخل فرهنگستان هنر هجوم بردند که درنهایت این افراد از محوطه ی فرهنگستان هنر عقب نشینی کردند اما اتومبیل حامل میرحسین موسوی که قصد خروج از فرهنگستان را داشت با ممانعت پرحجم نیروهای امنیتی نتوانست از فرهنگستان خارج شود.
همچنین گزارش های خبرنگاران ما نشان می دهد موتور های یگان ویژه به تجمعاتی که حول این محور ها شکل گرفته حمله کردند و نیز تعداد بسیاری از مردم و خصوصا زنان که در این گونه راهپیمایی ها همواره در خط اول بوده اند مورد ضرب و شتم قرار گرفته اند یا به خیابان های فرعی رانده شدند.
این برخوردها در حالی صورت می گیرد که مردم با طرد مسیر های انحرافی و جلوگیری از تشتت، مسیر حضور به سمت لانه جاسوسی را به عنوان مقصد نهایی انتخاب کرده بودند و برخورد شدید نیروهای امنیتی با این حجم از حضور (که با سی تیر ماه امسال قابل مقایسه بود) با مردم تعجب بر انگیز و دردناک بود . با این وجود و با نزدیک شدن ظهر هر لحظه به خیل جمعیت در مسیر های یاد شده اضافه شد و مردم در حال شعار هایی نیز سر می دادند . نکته جالب اینکه در برخی نقاط که عده ای اندک قصد شعار های ساختار شکنانه داشتند با دعوت سبز ها و تذکر این مساله که شعار های ساختار شکنانه خواست جنبش سبز نیست آرام می شدند. در برخی نقاط نیز شعار” استقلال آزادی جمهوری اسلامی” و نیز “جمهوری اسلامی آزاد باید گردد ” به گوش می رسید.
این وضعیت در حالی بود که صدا و سیما تصاویری از مقابل لانه جاسوسی پخش کرد که در آن گروهی دیگر در حال شعار دادن بودند و بدین طریق و با کمک یگان ویژه به گونه ای وانمود کرد که تهران درآرامش کامل است. ضمن اینکه خبرنگار آینده گزارش داد در حوالی ساعت یازده که حداد عادل در لانه جاسوسی مشغول سخنرانی بود خودرو ها در مقابل سفارت در حال تردد بودند…
در همین حال ایلنا گزارش داد ۴ ایستگاه متروی مرتبط با مسیر های راهپیمایی تعطیل بودند که با سردرگمی مردم روبرو شدند.



۱ نظر:

مصطفی زینی وند گفت...

سلام.آدرس جدیدم:

http://sabz-ineh13.blogspot.com/

سبزینه
ممنون