بازداشت عده زیادی از فعالان دانشجویی در ایران

یک عضو شورای مرکزی دفتر تحکیم وحدت (طیف علامه) از بازداشت دست کم ۱۷ فعال دانشجویی از جمله سه عضو این شورا خبر داد. بهاره هدایت روز جمعه ۱۰ مهرماه (۲ اکتبر) به بی بی سی فارسی گفت: "ظهر امروز تعدادی از دانشجویان عضو دفتر تحکیم وحدت که به صورت دوستانه و غیر رسمی در یکی از پارک های شمال تهران دور هم جمع شده بودند، توسط مأموران بازداشت شدند".
خانم هدایت گفت که اطلاعی از نهاد بازداشت کننده و محل نگهداری بازداشت شدگان در دست نیست.
او گفت که می تواند بازداشت دست کم ۱۷ تن از دانشجویان را تأیید کند که سه تن از آنها از اعضای شورای مرکزی اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان (دفتر تحکیم وحدت) هستند.
این سه تن، مهدی عربشاهی، میلاد اسدی و فرید هاشمی هستند.
خانم هدایت در مورد دلیل بازداشت این گروه از دانشجویان گفت: "یک احتمال این است که برنامه ریزان و تصمیم گیران نهادهای امنیتی تصور می کنند که با خارج کردن فعالان دانشجویی از فضای دانشگاه، می توانند اعتراضات دانشجویی را مهار کنند".
او با اظهار نگرانی از تأثیر این بازداشت ها بر فضای دانشگاه ها افزود: "یک احتمال دیگر هم این است که آنهایی که قصد سرکوب دانشگاه را دارند، می خواهند با ملتهب تر و متشنج تر کردن فضای دانشگاه ها از طریق بازداشت فعالان دانشجویی، بهانه لازم را برای تعطیل کردن دانشگاه ها به دست آورند".
همزمان روابط عمومی دفتر تحکیم وحدت (طیف علامه) هم با صدور اطلاعیه ای اعلام کرده است که بازداشت این گروه از دانشجویان مانند "انداختن جرقه در انبارهای باروت" است.
در این اطلاعیه اسامی سایر بازداشت شدگان به این شرح اعلام شده است: نسیم سرابندی (دانشگاه تهران)، عزت ترتبی (دانشگاه تهران)، مونا غفاری (دانشگاه خواجه نصیر طوسی تهران)، مجید عباسی (دانشگاه خواجه نصیر طوسی تهران)، زهرا نیک سرشت (دانشگاه خواجه نصیر طوسی تهران)، سیاوش حاتم (دانشگاه همدان)، حمزه موذن (دانشگاه شهید عباسپور تهران)، احمد احمدیان (دانشگاه تهران)، امیرحسین معظمی (دانشگاه شهید عباسپور تهران)، محمد رضایی (دانشگاه شهید عباسپور تهران)، حسین معصومی (دانشگاه آزاد)، حامد عزیزی (دانشگاه آزاد)، سجاد الله آبادی (دانشگاه شهید عباسپور تهران) و سارا اسمی زاده (دانشگاه تهران).

منبع: بی بی سی

هیچ نظری موجود نیست: