موسوی: تا مردم به حساب نیایند راه حلی جامع برای مشکل پیدا نخواهد شد


میرحسین موسوی، نامزد معترض به نتیجه انتخابات ریاست جمهوری ایران، اعلام کرده که کسی با او درباره طرح "برون رفت" از بحران سیاسی که برخی طی هفته های گذشته در ایران درباره آن صحبت هایی کرده اند، گفتگویی نکرده است.
آیت الله ناصر مکارم شیرازی، یکی از مراجع تقلید شیعه در قم، حدود سه هفته پیش خواهان تشکیل هیأتی برای میانجی گری بین جناح های مختلف سیاسی در ایران شده بود.
اکبر هاشمی رفسنجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت و رئیس مجلس خبرگان رهبری ایران، نیز گفته بود: "گروهی از افراد خیرخواه در حال تنظیم طرح و مجموعه ای هستند که بتوان با محوریت کلام رهبری و بزرگان برای برون رفت از وضعیت فعلی اقدام کرد."
میرحسین موسوی گفته است که ضرورت دارد در هر اقدامی که برخی به گفته او با نیت خیر انجام می دهند، به مردم احترام گذاشته شود.
او تاکید کرد: "تا هنگامی که مساله بحران و مشکل در کشور قبول نشود، تا هنگامی که اکثریت مردم اغتشاشگر نامید شوند، تا موقعی که مردم به حساب نیایند و منحرف نامیده بشوند، تا موقعی که حق مردم برای تعیین سرنوشت خودشان قبول نشود، راه حل جامعی برای مشکل پیدا نخواهد شد."
وی این اظهارات را در یک مصاحبه ویدیویی که در وب سایت وابسته به او "کلمه" منتشر شده بیان کرده است.
آقای موسوی در عین حال تاکید کرد که کسی با او درباره طرحی مذکور تماسی نگرفته است. میرحسین موسوی در این مصاحبه بر حفظ وحدت ملی اقشار مختلف جامعه به عنوان یک "سرمایه" برای کشور تاکید کرد.
دفتر هاشمی رفسنجانی گفته است که طرح مورد نظر را تعدادی از اعضای مجمع تشخیص مصلحت ارائه داده اند و با نظارت او روی آن کار می کنند.
رسانه ها و چهره های نزدیک به دولت محمود احمدی نژاد با این طرح مخالفت کرده اند و هشدار داده اند که نباید برای آرام کردن مخالفان به آنها امتیاز داد.
میرحسین موسوی گفت که از طریق رسانه ها از این طرح اطلاع یافته است اما کسی درباره آن با او نامه نگاری یا مذاکره نکرده است.
منبع: بی بی سی

هیچ نظری موجود نیست: