گزارش كروبي شجاع از حضور خود در نمايشگاه مطبوعات


گروه سياسي– مـهـدي كـروبـي روز گـذشـته براي دقايقي در نمايشگاه مـطـبـوعات حاضر شد. پـس از حـضـور كـروبـي در نـمـايـشـگـاه، سايت‌هاي مختلف خـبري، گزارش‌هاي متفاوت و متناقضي از نحوه برخورد حاميان و مخـالفـان كروبي مخابره كردند. يكي از فعـالان سيـاسـي كـه بعدازظهر ديروز موضوع را از زبان مهدي كروبي شنيده بود حوادث ديروز را به نقل از مهدي كروبي به شرح زير نقل كرد: روز جمعه به نمايشگاه مطبوعات رفتم.
در بدو ورود، گروه‌هاي زيادي از مردم با برخورد محبت‌آميز خود مـرا مورد استقبال قرار دادند. سپس به محل تشريفات نمايشگاه رفتم و پس از آن براي آغاز بازديد توسط برخي افراد حاضر بـه طـرف غرفه‌ها هدايت شدم. در اين مسير عده زيادي از جمعيت، با محبت فراوان مرا همراهي مي‌كردند كه من بارها از ايـشـان خـواهـش كردم هيچ گونه شعاري ندهند. در اين ميان جمعيتي كه تعداد آنها از ده نفر تجاوز نمي‌كرد شروع به دادن شعار مرگ بر منافق كردند كه پس از اصرار آنها بر تـكـرار ايـن شـعـار، جمعيـت كثيـري كـه مـرا همـراهـي مـي‌كـردنـد در مـقـابـل، شـعارهايي از جمله <مـرگ بـر ديـكـتـاتـور> سـر دادنـد و همه شـاهد بودند تعداد كساني كه شعارهايي عليـه من مي‌دادند نسبت به طرفداران اينجانب، به هيچ وجه قابل توجه نبودند.
ضمن آنكه هر لحظه بر جمعيت حاضر در اطـراف مــن كــه قــريــب بـه اتـفاق آنها شـعـارهـاي حــمـايـتـي مـي‌دادند افزوده مي‌شد. نكته جـالـب تـوجـه حـركـات آرام ايـن افراد و خودداري آنها از هر گونه حركت در هنگام عـبــور از بــرابـر بـرخـي خـبـرگـزاري‌هـاو رســانــه‌هــاي مـخــالــف اصلاحـات بـود. به هر حال ‌بــا افــزايـش شعـارهـا، براي جلوگيري از تـشـنــج و درگـيــري در نـمــايشگـاه كـه مـي‌تـوانـسـت مـوجـب سـوء اسـتـفاده و خشونت عده‌اي عليه مردم شود، صلاح را بر ترك نمايشگاه ديدم كه متوليان امر وقتي از نيت من مطلع شدند مسير خاصي را براي بيرون رفتن من در نظر گرفتند كه امكان همراهي مردم وجود نداشت.
پس از چند دقيقه و در حالي كه اطراف من خالي شده بود تعدادي از افراد كه حضور آنها كاملا برنامه‌ريزي شده بود و مطابق معمـول بـراي اقـدامات خود هيچگونه نگراني ندارند به صورت ناگهاني در اطراف من قرار گرفتند و همان شعارها و اقداماتي را آغــاز كــردنــد كــه رويــه هـمـيـشـگــي آنهاست.تعدادي از آنها هم شروع به پرتاب اشياي مختلف از جمله بروشورهاي نمـايشگـاه كـردند. فرزند كروبي هم كه همراه او در نمايشگاه حضور داشت با اشاره بـهمـجروح شدن صورت پدرش گفت:از طبقه بالا تعدادي بروشور نمايشگاه را به صـورت دستـه‌اي بـه طـرف پـدرم پرتاب كردند كه پس از اصابت به سر كروبي، منجـر بـه افتـادن عمـامـه و مجـروحيت صورت او شد.
يك فعال سياسي كه شرح ماوقع را به نقل از كروبي براي آفتاب يزد نقل كرد – و اظـهـارات او تـوسـط خـبـرنـگاران و مديران آفتاب يزد كه در محل نمايشگاه حاضر بودند تاييد شد – حضور طرفداران كروبي – علي‌رغم سرزده بودن بازديد او از نـمايشگاه– را بسيار چشمگير دانست و به نقل از كروبي، از ابراز محبت‌هاي بي‌شائبه مـردم تـشـكـر كرد. وي همچنين اظهار داشت: اقدامات سازمان يافته عليه كروبي كاملا بي‌ارزش بوده است و به هيچ وجه موجب نگراني كروبي نشده و او از حضور خود ‌ ‌در نمايشگاه ابراز رضايت كرد؛ اگر چه از اينكه رفتار غيراخلاقي عده‌اي خاص، مانع ديدار او از غرفه‌هاي مختلف شده اسـت اظـهار ناخرسندي نمود.
از سوي ديگر علي‌رغم اعتراض بسياري از حاضران در نــمــايـشـگــاه بــه رفتـار عـده‌اي خـاص، تعدادي از خبرگزاري‌هاي حامي دولت تــنــهـــا بــه انـعـكــاس مــاجــرا بــراســاس علاقه‌مندي‌هاي خود پرداختند. يك سايت بـسـيار نزديك به دولت كه نمي‌توانست شعارهاي اوليه حاميان كروبي – علي‌رغم عدم اطلاع قبلي از حضور وي – را انكار كند در همين مورد نوشت:مهدي كروبي عصر جمعه در حالي كه با شعارهاي "درود بر كروبي" عده‌اي از همراهانش به ‌نمايشگاه مطبوعات وارد شده بود، با شعار "مرگ بر منافق" عده ديگري از بـازديـدكننـدگـان بـه بيـرون از ‌نمايشگاه هدايت شد.‌مهدي كروبي ساعت 15 با جمعي از اطـرافيـانـش وارد نمايشگاه مطبوعات در شبستان ‌مصلي تهران شد و شعارهاي "درود بر كروبي"، "كروبي زنده باد موسوي پاينده باد"، "يــا حـسـيــن ميـرحسيـن" ‌از سـوي بـرخـي هوادارانش همراهي شد.‌با اين حال، وي هنوز يك‌سوم از مسير نمايشگاه را بيشتر طي نكرده بـود كـه بـا رسـيـدن بـه بـخـش روزنـامه‌ها و ‌خبرگزاري‌ها، با شعار "مرگ بر منافق" عده زياد ديـگـري از بـازديدكنندگان نمايشگاه مواجه شد.
‌در همين مورد ايسنا نيز نوشت : بازديد مهدي كروبي دبير كل حزب اعتماد ملي از نمايشگاه مطبوعات، دقايقي موجب متشنج شدن فضاي نمايشگاه شد. ‌ ‌مهدي كروبي بـه مـنـظـور بـازديـد از نمايشگاه بين‌المللي مطبوعات و خبرگزاري‌ها وارد نمايشگاه شد كه بعد از حضور وي، تعدادي از هواداران به سر دادن شــعــار پــرداخــتـند. ‌كروبي به دليل ازدحام جـمـعـيـت تـنها توانست بخش كوچكي از نمايشگاه و راهروي اصلي را طي كند.
‌ ‌در اين هــنــگــام تــعــدادي از مــخالفان كروبي نيز به سـردادن شعار پرداختند. سپس كروبي به دليل ازدحام جمعيت به قسمتي از شبستان هدايت شد تا از ازدحام مردم كاسته شود اما همچنان طرفداران و مخالفان وي با سر دادن شعار فضاي مصلي را پر كرده بودند. ‌‌اين تجمع بـاعـث وارد آمـدن خسـاراتـي بـه چند غرفه در قسمت شمالي سالن نيز شد. ‌ ‌پس از آن، محـافـظـان كـروبـي وي را بـه همراه نيروي حفاظت نمايشگاه به طبقه‌ فوقاني شبستان راهنمايي كردند و او از همان طبقه به بيرون از نمايشگاه رفت، اما خروج كروبي از نمايشگاه آرام شدن فضا را به همراه نداشت؛ زيرا پس از آن همچنان عده‌اي در طبقه‌ فوقاني شبستان شعارهايي در حمايت از ميرحسين موسوي و كــروبــي ســر مـي‌دادنـد. سپـس ايـن افـراد بـا سـر دادن شعار به طبقه اصلي شبستان حركت كـردنـد كـه در اين هنگام، با افرادي كه در مخالفت با كروبي و ميرحسين موسوي شـعـار <مرگ بر منافق> سر مي‌دادند روبه‌رو شدند و اين رويارويي براي لحظاتي به تشنج كشيده شــد. وضـعـيــت عـمــومـي نمـايشگـاه پـس از متفرق شدن تجمع‌كنندگان به حالت عادي بازگشت. ‌


۴ نظر:

کبک22 گفت...

به نام پروردگار آزادی
با درود
نظرت با تبادل لینک چیه؟
خبرشو بده...
به امید آزادی

http://www.kabk22.blogsky.com/

نور علی گفت...

با سلام
آه!در شهر شما یاری نبود

شهرتان از خون ما آباد بود

چند روزی هست حالم دید نیست
حال من از این و آن پرسید نیست
گاه بر روی زمین زل می زنم
گاه بر حافظ تفا ئل می زنم
حافظ دیوانه فالم را گرفت
یک غزل آمد که حالم را گرفت
ما زیاران چشم یاری داشتیم
خود غلط بود آنچه می پنداشتیم!!!

مسایل امنیتی سیستان و بلوچستان جدی گرفته شود

تروريست‌ها مخالف توسعه استان سيستان و بلوچستان هستند

چگونه امنيت به سيستان و بلوچستان برمي‌گردد؟

شهادت شوشتري و همراهانش فاجعه ‌اي دردناك بود

دستگاه امنيتي بايد پيگير حوادث تروريستي اخير سربا‌ز باشد‌

اسلام آباد گروهك تروريستي "ريگي " را تحويل ايران دهد

ممنون میشم به من هم سری بزنید

سارا شمس ( سمیرا نصیری ) گفت...

درود
خوشحال میشم سری هم به وبلاگ من بزنین و در صورت تمایل تبادل لینک کنیم.

kabk22 گفت...

به نام پروردگار آزادی
شما لینک شدید ولی من...
به امید آزادی