افشین قطبی:برای مراسم ریاست جمهوری مرا از دفتر رهبری دعوت کردند و اجازه نداشتم که بگویم نمی‌روم!

افشین قطبی در مصاحبه ای که در سایت خبرآنلاین منتشر شد، حذف ایران از جام جهانی را تحت تاثیر شرایط سیاسی بعد از انتخابات دانست و گفت:

" وقتی شرایط کشور طوری بود که هیچ‌کس، هیچ‌کس را قبول نداشت و همه شک داشتند به هم دیگر، بازیکنان تیم‌ملی فکر می‌کردند که ما آمده‌ایم تغییرات اساسی را در سیستم پاداش‌ها ایجاد کنیم اما در عمل این جزئیات را نمی‌بینند سپس طبیعی است که ناراحت می‌شوند. اینها شرایط را با آنچه از قبل دیده‌اند در باشگاه‌ها و تیم ملی، حق دارند که شک کنند و ناراحت و نگران باشند. اگر قرار است از بازیکن انتظار رفتاری حرفه‌ای داشته باشیم باید با او حرفه‌ای رفتار کنیم. نکته دوم اما درباره تصاویری که بازیکنان می‌دیدند، بازیکنان آنجا CNN یا BBC را نگاه می‌کردند و آن تصاویر خیلی در اعصاب بازیکنان نقش داشت. تصاویر به شکلی بودند که بازیکنان را مضطرب می‌کرد. خیلی از تلفن‌ها کار نمی‌کرد و بازیکنان نمی‌توانستند که با خانواده‌هایشان صحبت کنند یا داستان‌هایی که می‌شنیدند که تعدادی از اقوام شان، پسر خاله یا پسر دایی یا از اقوام دیگر‌شان آن روزها در خیابان‌ها بودند و ممکن بود برایشان اتفاقی بیفتد. اینها التهاب بچه‌ها را بالا می‌برد و اثر می‌گذاشت روی افکارشان. وقتی بازیکن این مسائل را قبل از بازی همراه با خود داشته و به زمین می‌رود بدون‌شک روی کار او تأثیر می‌گذارد و فقط یک اشتباه، بازهم می‌گویم یک اشتباه در این شرایط اصلاً غیر‌طبیعی نیست."
وی همچنین در مورد دلیل حضورش در مراسم تنفیذ دولت کودتا، که جنجالی گسترده را به پا کرد و باعث رویگردانی و دلخوری بخش عظیمی از هواداران وی شد گفت:

"... ماجرای اینکه حق ندارم رنگ سبز در هیچ‌ یک از لباس‌هایم به کار رفته باشد که ممکن است مرا با جریانی سیاسی مرتبط کنند. که این‌وری هستی و نه آن طرفی! اگر برای مراسم ریاست جمهوری مرا از دفتر رهبری دعوت می‌کنند و من که سمت رسمی مربیگری تیم‌ملی را دارم اجازه ندارم که بگویم نمی‌روم. رفتنم احترام به رهبری، مردم و کشور است ولی عده‌ای از این ماجرا به نفع خودشان سوء‌استفاده کردند و مرا این وری کردند یا آن‌وری کردند اما افشین قطبی همیشه برای فقط مردم بوده، همه مردم بوده و جایگاهش در تیم ملی خدمت و سربازی به تیم ملی بوده. او نه چپی است، نه راستی، نه قرمز، نه آبی، نه سبز و نه هر رنگ دیگر. او رنگش رنگ مردم است، رنگ همه مردم. من نه سیاسی هستم و نه چیزی می‌فهمم. من خیلی ساده فکر می‌کنم اما می‌چرخانند حرف‌های مرا. اما کسانی که افشین را می‌شناسند، می‌دانند این جزئیات نکاتی است که می‌خواهند عده‌ای برایم بسازند و مرا سیاسی کنند."

۳ نظر:

ناشناس گفت...

حکومت باز يک نقشه شومي خواهد کشيد. ببينيد چقدر اميد داشتيم شب انتخابات و فرداش چجوري ضد حال خورديم؟ اينها خيلي عوضي هستند. با اين دستگيري هاي دو روز اخير و نيز نماز جمعه اين هفته خامنه اي، احتمال ميره موسوي و کروبي و خاتمي را هم دستگير کنند. اين بار اگر نقشه شوم بکشند نبايد با گوشت و پوستمون بريم به جنگشون. اينها ممکنه نزارن ما روز قدس را مال خودمون کنيم. مطمئنا بيکار نميشينند و نقشه شومي را براي جلوگيري از با شکوه برگذار شدن اين روز اجرا خواهند کرد. بايد هر کسي آماده باشه و وسايل دفاع شخصي و نبرد خياباني را توي خانه اش آماده داشته باشه. مثل کوکتل مولوتف ناپالم، نارنجک دست ساز، اسپري فلفل دست ساز، شوکر برقي، پنجه بکس چوبي يا فلزي، و همين طور جعبه کمک هاي اوليه، کپسول اکسيژن و ماسک ضد گاز، سرکه براي مقابله با گاز اشک آور و يا حتي دسته بيل! ما بايد آماده آماده باشيم. داشتن اين وسايل تو خانه هيچ ضرري نداره. از الان تا اينترنت وصله و دستمون ميرسه راه ساخت اين وسايل را پيدا کنيم و بسازيم و داشته باشيم يا اونهايي که خريدني هست را از بيرون بخريم. در ضمن "کوکتل مولوتف ناپالم" دست ساز را ميشه ده ها روز نگه داشت کنج زيرزمين خانه بدون اينکه آخ بگه. همه به ابزارهاي دفاع شخصي و نبرد خياباني مسلح باشيم که اگر دوباره جرات کردن حمله بکنند بلافاصله جواب تجاوز با شيشه نوشابه در زندان ها را بهشون با پرتاب شيشه هاي "کوکتل مولوتف ناپالم" بديم. همه بايد آماده دفاع باشيم. خطر جدي هست. اطلاع رساني کنيم تا همه مسلح به وسايل دفاع شخصي باشند تا ضربه سهمگيني اينبار بهشون وارد کنيم. کما اينکه مبارزه بدون خشونت مي کنيم آماده دفاع در برابر مزدوران هم بايد باشيم. ولي خودمون هيچ کجا آغازگر خشونت نميشيم. فقط اگر دوباره به مردم حمله شد طوري باشد که نفهمند از کجا خورده اند. يعني تا اين درجه از اطمينان، مسلح باشيم! لطفا اطلاع رساني کنيد.

birow گفت...

اتفاقاً هم همین است کسانی که نمیدانند شکل چیه، رنگ کدومه، باطل کیه و حق با کیست و بقولی ساده هستند زودتر از همه همه چیز را از دست میدهند و مثل بید بخودشان می لرزند و در آغوش قدرت و آنهم آغوش قدرت کودتا می افتند؛ نه که می لغزند بلکه می افتند

ناشناس گفت...

http://www.dangerousdads.com/fun/2008/12/dry-ice-bomb/sty