تظاهرات سبزها در دانشگاه تهران!

همزمان با برگزاری مراسم آغاز سال تحصیلی در دانشگاه تهران، دانشجویان این دانشگاه اقدام به برگزاری تجمعی اعتراضی علیه دولت کردند.
این مراسم با حضور کامران دانشجو، وزیر علوم ایران در تالار علامه امینی دانشگاه تهران برگزار شد، اما به گفته یکی از دانشجویان این دانشگاه، این وزیر دولت ایران از مسیری دور از محل تجمع معترضان به محل برگزاری مراسم منتقل شد.
در سال های اخیر دانشجویان حق ورود به این مراسم را نداشته اند و حضار با دعوت، امکان حضور در این مراسم را پیدا می کردند.
دانشجویان، که یک شاهد عینی شمار آنها را "2000 نفر" عنوان کرد، با تجمع مقابل کتابخانه دانشگاه تهران و سپس حرکت در مسیر های اصلی محوطه داخلی دانشگاه تهران به سمت سردر این دانشگاه، علیه دولت شعار می دادند.
برخی از این دانشجویان نمادهای سبز به همراه داشتند و از جمله شعار "دولت کودتا استعفا، استعفا" سرداده بودند.
همزمان ده ها نفر از دانشجویان که برخی منابع آنها را از "طیف بسیج" توصیف کرده اند نیز علیه این دسته از معترضین و همچنین میرحسین موسوی شعای می دادند.
طرفداران محمود احمدی نژاد شعارهای "آزادی اندیشه با شال سبز نمیشه" و "موسوی، اسرائیل، پیوندتان مبارک" سر می دادند. با این وجود به گفته شاهدان عینی این تقابل به بروز درگیری منجر نشد.
هرچند شاهدان عینی از حضور ماموران لباس شخصی صحبت به میان آوردند و فضای دانشگاه تهران را "امنیتی" توصیف کردند، با این حال هنوز گزارش تایید شده ای از بازداشت دانشجویان معترض به دولت منتشر نشده است.
همچنین گزارش هایی از تجمع مردم در حمایت از دانشجویان معترض به دولت، در خارج از دانشگاه تهران در خیابان 16 آذر نیز منتشر شده است.
تجمع اعتراضی علیه دولت کمتر از یک روز پس از آن برگزار شد که حضور غلامعلی حداد عادل، رئیس مجلس ایران در محل دفتر گروه فلسفه در دانشگاه تهران نیز به اعتراض دانشجویان و مطرح شدن شعارهایی علیه او انجامید.
به گفته شاهدان عینی تجمع دانشجویان مخالف دولت پس از ساعت 13:00 به وقت تهران پایان رسید.
آقای حداد حادل که عضو هیئت علمی گروه فلسفه دانشگاه تهران است، در هنگام خروج از دانشگاه از سوی بعضی دانشجویان معترض "هو" شد و معترضان از جمله علیه او شعار "وکیل ضد ملت، خجالت، خجالت" سر دادند.
حوادث اخیر در شرایطی منتشر می شود که در پی اعتراضات گسترده ماه های اخیر به نتایج دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در خرداد ماه، برخی مقام های جمهوری اسلامی نسبت به بروز اعتراضات دانشجویی با بازگشایی دانشگاه ها ابراز نگرانی کردند و حتی گفته شد که برخی مقام ها موضوع تعطیلی دانشگاه ها برای یک ترم را مطرح ساخته اند که این خبر از سوی مقام های رسمی تکذیب شد.

منبع: بی بی سی

هیچ نظری موجود نیست: